Over Business Brainstorm

Business Brainstorm is een verhaal. Eentje dat begon anno 1985 in de Kempen nadat ik het boek “Ne dites pas à ma mère que je suis dans la publicité, elle me croit pianiste dans un bordel” van Jacques Sègula las. Ik was overtuigd om te gaan werken in de reclame! Overigens na wat aandringen met toestemming van mijn moeder.

Onderweg maakte ik kennis met veel mensen en verschillende soorten businesses.

De weg daar naartoe was er eentje van trial en error; met tussenstops als barman, kok, buitenwipper, galeriehouder, organisator van video shows, salesman van levensverzekeringen en drukwerk om ten slotte aan de slag te gaan als accountmanager in reclamebureaus in Gent en Brussel. Onderweg maakte ik kennis met veel mensen en verschillende soorten businesses.

Al snel volgde een avontuur met Zirkus cvba, opgericht in 1995 door een bende inspirerende creatieven in Antwerpen; een fotograaf, video monteur, binnenhuisarchitect, webdesigner, rekruteerder, modeontwerper, productontwikkelaar, standenbouwer, grafisch designer en communicatiebureau. Kortom, persoonlijkheden met een hoek af en grootse plannen. We vormden samen één netwerk, een Belgacom Centrex centrale, een gezamenlijk koffiemachine… Enfin, coworking lang voor het woord uitgevonden was. Leerrijke en boeiende tijden. Nog meer netwerk en nog meer sectoren voorzien van creatieve ideeën.

Nog meer netwerk en nog meer sectoren voorzien van creatieve ideeën.

In 2002 zag Motionmill het licht. Ontstaan om de ontluikende markt van video op het internet te betreden in een tijd dat de bandbreedte daar nog niet voor klaar was. Na de intrede van Dirk Verbeeck, copywriter, startten we met bedrijven te voorzien van content en hun te helpen bij hun zoektocht op het internet. Met nu meer structuur en balans in de boite, gelukkig.

Van het een kwam het ander en het eigen CMS wisselden we in voor WordPress. We voegden ook de oude metiers van communicatie en marketing toe aan het aanbod dankzij een vijftal zeer trouwe en bekwame collega’s onderbouwd met kennis en ervaring.

We vinden onszelf voor een stukje opnieuw uit. We doen wat we graag doen, waar we goed in zijn en daar maken we een business van. Business Brainstorm. Nah.

Om zo te komen bij Business Brainstorm. Klanten die beginnen aan een website krijgen vaak pertinente vragen voorgeschoteld:

wie ben je,
wat doe je,
wat verkoop je,
aan wie verkoop je,
hoe verkoop je, …

En soms, niet altijd, bleven een aantal van die vragen onbeantwoord. Dankzij de jarenlange ervaring, het netwerk aan creatieven en ander volk gingen we aan de slag om die vragen te beantwoorden. Dat ging goed en het voelde fijn aan om mensen zo te kunnen helpen. We vinden onszelf dus voor een stukje opnieuw uit. We doen wat we graag doen, waar we goed in zijn en daar maken we een business van. Business Brainstorm. Nah.

Vertel ons wie je bent en hoe we jou kunnen helpen

contacteer ons