WERVING EN SELECTIE

Uitdaging

Valerie* en Christophe*, die beide werken in een selectiekantoor voor freelance IT’ers, leerden we eind 2017 kennen. De markt waarin zij werkzaam waren stond sterk onder druk op gebied van prijszetting. Veel bedrijven zijn namelijk op zoek naar aanbieders met een zo laag mogelijke prijs. Om uit deze prijzenoorlog te stappen had het bedrijf nood aan een branding die zich richt op een doelgroep die minder prijsbewust is.

Aanpak

Zoals aan iedere brainstorm ging er eerst een intakegesprek vooraf. Hier werd snel duidelijk dat Valerie* en Christophe* op zoek waren naar een branding strategie die zich richt op groeiende en innoverende KMO’s die IT niet als een kostenpost, maar als een concurrentieel voordeel beschouwen. Die strategie zouden we omzetten in tekst en beeld. In een eerste brainstormsessie stelden we ons de vraag; ‘hoe ziet het ideale bedrijf uit onze doelgroep eruit?’. In een tweede sessie gingen we hier dieper op in; ‘hoe zorgen we ervoor dat we via webdesign de aandacht van dat ideale bedrijf trekken?’.

Resultaat

Het resultaat van de brainstorm was tekst en visualisatie in de vorm van moodboards.

 

*omdat wij de privacy van onze klanten respecteren gebruiken we fictieve namen

Benieuwd naar wat Business Brainstorm voor jou kan betekenen?

Contacteer ons