In de zomer van 2017 kwam Marie* aankloppen bij Business Brainstorms. Ze stond voor een uitdaging; haar merknaam correspondeerde niet meer met de kleding die ze verkocht. Ook haar branding paste niet meer bij het verhaal dat ze over haar merk wilde vertellen.
Tijdens het (vrijblijvend) intakegesprek met Marie* fungeerden we als luisterend oor. Op basis van dit gesprek preciseerden we de uitdaging waar ze voor stond en bepaalden we samen het verwachtte resultaat. In dit geval was dat een moodboard over de rebranding van het kledingmerk. Ook gingen we op zoek naar een team dat geschikt zou zijn voor de brainstorm. Daarna begon het leuke werk; de brainstorm zelf. We formuleerden eerst een centrale vraag waarover we zouden brainstormen; ‘hoe zorgen we ervoor dat de branding van het kledingmerk correspondeert met het nieuwe verhaal achter het merk?’. In een team van drie, inclusief Marie*, hielden we twee brainstormsessie en bij de laatste bijeenkomst presenteerden we het moodboard.
Om de rebranding van dit kledingmerk te visualiseren stelden we een moodboard samen. Dat moodboard representeerde:
*omdat wij de privacy van onze klanten respecteren gebruiken we fictieve namen